T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
EDİRNE / UZUNKÖPRÜ - Uzunköprü Mimar Muslihiddin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Şbt

Okulumuzda öğrencilerimizin derslerde aldığı kuramsal bilgileri gerçek hayatla birleştirerek pratiğe dönüştürmelerini, iletişim becerileri kazanmalarını, öz güvenlerinin gelişmesini, meslekleri her yönüyle tanıyıp doğru hedefler belirleyerek ilgi ve yetkinlikleri doğrultusunda uygun mesleği seçmelerini, kişisel gelişimlerini artırmalarını, iş dünyasını tanımalarını, farkındalıklarının artmasını sağlamak amacıyla kariyer günleri düzenlenmektedir. Bu ayki kariyer günü konuğumuz sayın Göksel TÜFEKÇİ oldu. Göksel TÜFEKÇİ 202-2003 Eğitim Öğretim yılında okulumuz Elektrik Elektronik Bölümünden mezun olmuştur. 13 yıldır TEDAŞ´ta çalışmaktadır. Şuan TEDAŞ Ankara Genel Müdürlükte Denetmen olarak çalışmaktadır. Bu etkinlik için Elektrik Elektronik Teknolojileri Alanına ve verdiği değerli bilgileri için sayın Göksel TÜFEKÇİ´ye teşekkür ederiz.

Şbt

Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz´ın imzasıyla yayınlanan genelge kapsamında, meslek liselerinde öğrenim gören 1 milyon 700 bin öğrencinin, kimsesi olmayan yaşlıların evlerinde toplum hizmeti vermesi için 81 il genelinde proje başlatıldı.

 

Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Osman Nuri Gülay, konuya ilişkin olarak, Türkiye genelinde mesleki ve teknik Anadolu liselerinde toplam 1 milyon 700 binin üzerinde öğrencinin eğitim aldığını söyledi. Gülay, öğrencilere, değerler eğitimi kapsamında nitelikli eğitimin yanında milli, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerleri geliştirmeleri, yardımlaşma, kardeşlik, merhamet, vicdan, birlik ve beraberlik duygularının pekiştirilmesi amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin´in talimatıyla 81 il genelinde "Meslek Lisesi Öğrencileri Ailelerimizle Buluşuyor" projesinin çalışmalarına başladıklarını bildirdi. Projeyle öğrencilerin toplumda kalıcı gönül köprüleri kurması, sosyal becerilerini geliştirmeleri, okulu temsil etme bilinci kazanmaları ve okula aidiyet duygularının güçlendirilmesini de amaçladıklarını dile getiren Gülay, ayrıca toplumda mesleki ve teknik Anadolu liselerinin tanıtılmasını, öğrenci ve öğretmenlerin toplumla bütünleşmesini istediklerini söyledi.

 

Proje kapsamında, öğrencilerin öğretmenleriyle okulun bulunduğu mahallede, bulunmadığı durumda il veya ilçede tespit edilen ihtiyaç sahibi yoksul, yaşlı veya muhtaç kimsesizlerin ev ve eşyalarının küçük bakım ve onarımlarını yapacağını, hayatlarını kolaylaştıracak bilgilendirme ya da yardımlarda bulunacaklarını anlatan Gülay, toplum hizmeti kapsamındaki bu hizmetlerin belirli plan ve proje dahilinde yerel imkanlarla yerine getirileceğini, lise 10. 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin projeye dahil edildiğini aktardı. Meslek liselerinde yürütülen toplam 54 alanın tamamının proje kapsamına alındığını bildiren Gülay, "Projede, öğrencilerimiz ailelerinden izin alacaklar. Daha sonra koordinatör öğretmenlerle birlikte muhtar ve kaymakamlıkların tespit ettiği desteğe ihtiyacı olan evlere giderek, kendi alanlarıyla ilgili bilgi ve becerilerini burada uygulayacaklar. Öğrencilerin yaptığı uygulamayı işletme eğitimi ve staj kapsamına aldık. Böylece öğrenciler, sadece okulda ve işletmede öğrendikleri bilgilerle değil bu muhtaç insanlara destek vererek ve onlara uygulamalar yaparak meslekibilgilerini geliştirmiş olacaklar." diye konuştu.

 

Anıları albüm olacak

Gülay, proje kapsamında ayrıca iletişim meslek lisesi öğrencilerinin, yaşlıların anılarını yazmalarına yardım ederek, bir kitapta toplayacaklarını, fotoğraf çekip albüm hazırlayacaklarını bildirdi. Liselerin yiyecek-içecek bölümlerinde okuyan öğrencilerin ise kendi yaptıkları yiyecekleri, yaşlıların özel günlerinde evlerine götürerek ikramda bulunacaklarını belirten Gülay, projede öğrencilerin yapacağı diğer faaliyetlere ilişkin şu örnekleri verdi: "Öğrencilerimiz kimsesi olmayan bakıma muhtaç birinin evinde, ihtiyaca göre yanmayan bir lambayı değiştirebilecekler, kaloriferlerinin havasını alabilecekler. Evin küçük bakım ve tamirlerini yapabilecekler. Saçları uzamış, hijyene, bakıma ihtiyacı olan yaşlılarımıza kuaför hizmeti verebilecekler. Öğrencilerimiz, ayrıca yaşlılarımıza cep telefonu dolandırıcılığı ve güvenli telefon ve internet kullanımı, e-Devlet ve evde tarihi geçmiş ilaçların kullanılmaması konusunda bilgilendirme yapacaklar. Enerji verimliliği, tasarruflu ampul ve su kullanımı, hijyen, gıda güvenliği, ev aletlerinin güvenli kullanımı, evde çıkabilecek yangınlar ve ilk müdahale yöntemleri, doğal afetlere karşı güvenlik tedbirleri, hastalıklardan korunma, sağlıklı ve dengeli beslenme, fiziksel aktivite, hareketlilik de diğer konu başlıklarımız arasında."

 

Ayakkabı bakımları da öğrencilerden

 Gülay, ihtiyaç sahibi yoksul veya muhtaç durumdaki kişilerin evlerinde yapılabilecek küçük onarım işlerine ilişkin şu örnekleri verdi: "Fırın, çamaşır makinesi, buzdolabı, ütü, bilgisayar, televizyon gibi eşyaların bakım ve onarımı, lamba, priz, anahtar, aydınlatma, ısıtma, soğutma ve sıhhi tesisatların yapımı ya da onarımı, ayakkabı tamiri ve bakımlarının yapılması, ortopedik özürlü çocuklara özel ayakkabı yapımı, giyeceklerin bakım ve onarımlarının yapılması, küçük çaplı kaynak işleri, seramik, fayans işleri, ahşap dolap tamiri, zemin onarımı, yenilenmesi faaliyetleri, evdeki çalışmayan elektrikli ya da mekanik cihazların tamiri, kullanılır duruma getirilmesi, saksı, bahçe bitkileri ve ağaçlarla ilgili bakım ve yenileme faaliyetleri." Projenin 81 ilde aynı anda başlatılacağını, okullarda 29 Aralık´a kadar Öğretmenler Kurulu´nun toplanacağını ve proje ekiplerinin oluşturulacağını dile getiren Gülay, onaylanan projelerin ise 28 Şubat 2018´den itibaren internet sayfalarından duyurulacağını aktardı. Gülay, projenin sonuçlarının mayısta kamuoyuna duyurulacağını söyledi.

 

Bu proje kapsamında ilk saha araştırmamızı okulumuzun bulunduğu mahallede gerçekleştirdik. Projemizde okul müdürü, okul müdür yardımcısı, Bilişim teknolojileri alan şefi, elektrik-elektronik teknolojisi alan şefi, kimya alan şefi, makine alan şefi, metal alan şefi, tarih öğretmeni ve felsefe öğretmeni koordinatör öğretmenler olarak görev yapacaklardır. Bu projeye 18 öğrenci asil ve 12 öğrenci yedek olacaktır.

Şbt

Öğrencilerde vergi bilincini ve farkındalığını arttırmak amacıyla planlanan bu eğitim projesi; öğrencilerin verilen problem durumlarını belirleyerek bu problemlere çözümler aramalarını, vergi bilincini yapılandırmalarını amaçlamıştır.

Şbt

Öğrencilerde vergi bilincini ve farkındalığını arttırmak amacıyla planlanan bu eğitim projesi; öğrencilerin verilen problem durumlarını belirleyerek bu problemlere çözümler aramalarını, vergi bilincini yapılandırmalarını amaçlamıştır.

Şbt

Biz her yerdeyiz çünkü Mimar Muslıhıddın MTAL... Uzunköprü’müzün, Edirne’mizin, Marmara bölgesi  genç erkekler kros müsabakalarında bayrağını taşımaktan, ismini duyurmaktan mutluyuz, gururluyuz, onurluyuz...

Şbt

Şbt

Şbt

Şbt

Şbt

E-Müfredat, ders programlarının ve yapılarının, ilişkisel veri tabanı modeline çevrilmiş ve etkileşimli hale getirilmiş bir yazılım projesidir... "e

Şbt

Öğretmenlerin alan bilgilerini sürekli güncellemeleri, öz değerlendirme yaparak kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik çalışmalara katılmalarını sağlamak ve eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilgili farkındalıklarını artırmak amacıyla "Öğretmen Gelişim Eylem Planı" hazırlandı.

Şbt

Şbt

Şbt

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Buna ilişkin detaylı açıklamalar Bakanlığımızın resmî internet sayfalarında yapılmıştır.

Söz konusu Yönetmelikteki düzenlemeler, ortaöğretime başlayan öğrencilere ilişkindir. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında ortaokul ve imam hatip ortaokullarının 8 inci sınıfında öğrenim gören mevcut öğrencileri kapsamamaktadır.

Yönetmeliğin geçici maddesinde yer alan yerleştirme, nakil ve geçişlere ilişkin hükümlerin 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı itibarıyla ortaöğretim kurumlarına yerleşen yani 9 uncu sınıfa başlayacak öğrencileri kapsadığı; hâlihazırda öğrenimlerine devam eden öğrencilerin nakil ve geçişlerinin ise, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre yürütüleceği açık ve net olarak ifade edilmiş olmasına ve ifadenin açık olmasına rağmen bazı internet haber sitelerinde kamuoyunu yanıltacak şekilde “TEOG’un kaldırılmadığı, bu yıl da uygulanacağı ve bu yıl 8 inci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencileri kapsamadığı” şeklinde gerçeğe aykırı ve kamuoyunu yanıltıcı haberler yer almıştır.

Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi; adı geçen Yönetmelik hükümleri ile yeniden düzenlenmiş olup 2017-2018 eğitim ve öğretim yılı sonunda ortaokul ve imam hatip ortaokulunun 8 inci sınıfını tamamlayacak ve 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı itibarıyla ortaöğretim kurumlarına yerleşecek tüm öğrencileri kapsamaktadır. Ortaöğretime yeni geçiş, Bakanlığımızın kamuoyu ile paylaştığı şekilde 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı itibariyle uygulanacaktır. Buna ilişkin kılavuz hazırlama çalışmasına başlanmış olup tamamlandığında kamuoyu ile paylaşılacaktır.

Saygıyla duyurulur. 

Şbt

Okulumuz "esafety label" üzerinden başvurarak Uluslararası Güvenli İnternet Sertifikasına hak kazandı.