İlgi (a) : Bakanlığımız 2018/16 Sayılı Stratejik Plan Genelgesi. (b): Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının 20/09/2018 tarih ve 16918932 sayılı yazısı Bakanlığımız ilgi Stratejik Plan Genelgesi ile 2019-2023 dönemi stratejik plan süreci başlatılmıştır. İlgi yazılarda Bakanlığımıza bağlı tüm kurumların stratejik planlarını oluşturmaları istenmiştir. Stratejik plan çalışmalarında kurumlarımıza örnek olması amacıyla ekte verilmiştir.
OKUL/KURUMLAR İÇİN STRATEJİK PLAN TASLAĞI |
AÇIKLAMALAR:
1- Okul ve kurumların 2019-2023 yıllarını kapsayacak olan stratejik planlarını hazırlama sürecinde, kendilerine yardımcı olacağını düşünerek hazırladığımız bu taslak, örnek niteliği taşımaktadır.
2- Taslakta genel hatlarıyla stratejik plan adımları ile ilgili olarak örnek tablo ve bilgilere yer verilmiş olup; okul/kurumlar için kesin bir çerçeve çizilmemiştir. Okul/kurum, taslağı kendi yapısına uygun hale dönüştürmek için ekleme-değişiklik yapabilir, görsellerle destekleyebilir ve özgün bir yapıya bürüyebilir.
3- Taslakta kırmızı renkli yazılar ve konuşma balonları, o bölümle ilgili kısa bilgiler içermektedir. Planlama sürecinde bu açıklamaları dikkate almanız tavsiye edilir. Stratejik Planın tamamlanmasının ardından bu açıklamaları silmeyi unutmayınız.
DİYARBAKIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA VE KOORDİNASYON EKİBİ
Telefon: 04123222100 Dahili: 2234-35-36 Stratejik Plan Ekibi E-Posta: arge21@meb.gov.tr |
T.C.
.................KAYMAKAMLIĞI
.......................... İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
.......................... OKULU/KURUMU
(Okul/Kurumun Fotoğrafı)
|
........................ OKUL/KURUMU
2019-2023 STRATEJİK PLANI
Mustafa Kemal Atatürk'ün fotoğrafı ve sözü
|
........................................................................................................................................................
................................................................
Mustafa Kemal ATATÜRK
İstiklal Marşı
|
Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi
|
(Okul/Kurum Müdürü Fotoğraf) |
SUNUŞ
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................
Okul/Kurum Müdürü
GİRİŞ
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................
Stratejik Plan Ekibi
İÇİNDEKİLER |
SAYFA NO |
SUNUŞ |
|
GİRİŞ |
|
|
|
1.1.Amaç |
|
1.2.Kapsam |
|
1.3.Yasal Dayanak |
|
1.4.Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibi |
|
1.5.Çalışma Takvimi |
|
|
|
2.1.Tarihsel Gelişim |
|
2.2.Mevzuat Analizi |
|
2.3.Faaliyet Alanları, Ürün ve Hizmetler |
|
2.4.Paydaş Analizi |
|
2.5.Kurum İçi Analiz |
|
2.5.1. Örgütsel Yapı |
|
2.5.2. İnsan Kaynakları |
|
2.5.3. Teknolojik Düzey |
|
2.5.4. Mali Kaynaklar |
|
2.5.5. İstatistikî Veriler |
|
2.6.Çevre Analizi |
|
2.6.1. PEST-E Analizi |
|
2.6.2. Üst Politika Belgeleri |
|
2.7.GZFT Analizi |
|
2.8.Sorun Alanları |
|
|
|
3.1.Misyon |
|
3.2.Vizyon |
|
3.3.Temel Değerler ve İlkeler |
|
3.4.Temalar |
|
3.5.Amaçlar |
|
3.6.Hedefler |
|
3.7.Performans Göstergeleri |
|
3.8.Tedbir ve Maliyetlendirme |
|
3.8.1. Eylem Planları |
|
3.9.Stratejiler |
|
|
|
4.1.Raporlama |
|
4.1.1. İzleme Raporları |
|
4.1.2. Tedbir Raporları |
|
EKLER |
|
KURUM KİMLİK BİLGİSİ |
|
Kurum Adı |
|
Kurum Statüsü |
|
Kurumda Çalışan Personel Sayısı
|
Yönetici : Öğretmen : Memur : Hizmetli : |
Öğrenci Sayısı |
|
Öğretim Şekli |
|
KURUM İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
Kurum Telefonu / Fax |
Tel. : Faks : |
Kurum Web Adresi |
|
Mail Adresi |
|
Kurum Adresi
|
Mahalle : Posta Kodu : İlçe : İli : |
Kurum Müdürü |
(Adı ve Soyadı) GSM Tel: |
Kurum Müdür Yardımcıları |
Müdür Baş Yard : GSM Tel Müdür Yard. 1 : GSM Tel Müdür Yard. 2 : GSM Tel |
1. BÖLÜM
STRATEJİK PLAN
HAZIRLIK PROGRAMI
1.1. STRATEJİK PLANIN AMACI
|
Örnek İfade: Okulumuzda / kurumumuzda, toplumdan gelen talepleri dikkate alan, katılımcılığı önemseyen, hedeflerini netleştirmiş, hesap veren, şeffaf ve etkin bir yönetim anlayışı oluşturmak.
1.2. STRATEJİK PLANIN KAPSAMI
Bu stratejik plan dokümanı .................................. Kurumu / Anaokulu / İlkokulu / Ortaokulu / Lisesinin, mevcut durum analizi değerlendirmeleri doğrultusunda, 2019-2023 yıllarında geliştireceği amaç, hedef ve stratejileri kapsamaktadır. |
MAÇ
1.3. STRATEJİK PLANIN YASAL DAYANAKLARI
SIRA NO |
DAYANAĞIN ADI |
1 |
5018 yılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu |
2 |
Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 2013/26 Nolu Genelgesi |
3 |
Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Plan Hazırlık Programı |
1.4. STRATEJİK PLAN ÜST KURULU VE STRATEJİK PLAN EKİBİ
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU |
||
SIRA NO |
ADI SOYADI |
GÖREVİ |
1 |
|
OKUL MÜDÜRÜ |
2 |
|
MÜDÜR BAŞYARDIMCISI / MÜDÜR YARDIMCISI |
3 |
|
ÖĞRETMEN |
4 |
|
OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI |
5 |
|
OKUL AİLE BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ |
||
SIRA NO |
ADI SOYADI |
GÖREVİ |
1 |
|
MÜDÜR YARDIMCISI |
2 |
|
ÖĞRETMEN |
3 |
|
ÖĞRETMEN |
4 |
|
ÖĞRETMEN |
5 |
|
ÖĞRETMEN |
6 |
|
ÖĞRETMEN |
7 |
|
GÖNÜLLÜ VELİ |
8 |
|
GÖNÜLLÜ VELİ |
1.5. ÇALIŞMA TAKVİMİ
2. BÖLÜM
DURUM ANALİZİ
KISA BİR DEĞERLENDİRME YAZILMALI. GÖRSELLERLE DESTEKLENEBİLİR.
|
2.1. TARİHSEL GELİŞİM
2.2.
|
MEVZUAT ANALİZİ
KANUN |
|||
Tarih |
Sayı |
No |
Adı |
23/07/1965 |
12056 |
657 |
Devlet Memurları Kanunu |
24/10/2003 |
25269 |
4982 |
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu |
|
|
|
|
YÖNETMELİK |
||
Yayımlandığı Resmi Gazete/Tebliğler Dergisi |
Adı |
|
Tarih |
Sayı |
|
12/10/2013 |
28793 |
|
|
|
|
|
|
|
YÖNERGE |
||
Yayın |
Adı |
|
Tarih |
Sayı |
|
25/10/2013 |
3087071 |
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Yönergesi |
|
|
|
|
|
|
2.3. FAALİYET ALANLARI, ÜRÜN VE HİZMETLER
1- Kurumun ürettiği temel ürün ve hizmetler belirlenmeli
|
OKUL ÖRNEK ÜRÜN/HİZMET LİSTESİ
Öğrenci kayıt, kabul ve devam işleri |
Eğitim hizmetleri |
Öğrenci başarısının değerlendirilmesi |
Öğretim hizmetleri |
Sınav işleri |
Toplum hizmetleri |
Sınıf geçme işleri |
Kulüp çalışmaları |
Öğrenim belgesi düzenleme işleri |
Diploma |
Personel işleri |
Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler |
Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi |
Burs hizmetleri |
Öğrenci sağlığı ve güvenliği |
Yurt hizmetleri |
Okul çevre ilişkileri |
Bilimsel araştırmalar |
Rehberlik |
Yaygın eğitim |
Staj çalışmaları |
Mezunlar (öğrenci) |
............... |
..................... |
|
|
2- Belirlenen ürün ve hizmetlerin birbirleriyle olan ilişkileri göz önüne alınarak belirli faaliyet alanları altında toplanmalı
|
Okul/kurumlar tür ve düzeylerine göre (okulöncesi, mesleki teknik eğitim kurumu, öğretmenevi, halk eğitim merkezi vb.) faaliyet alanlarını belirlemelidirler.
OKUL/KURUM ÖRNEK FAALİYET ALANLARI
FAALİYET ALANI: EĞİTİM |
FAALİYET ALANI: YÖNETİM İŞLERİ |
Hizmet–1 Rehberlik Hizmetleri Veli Öğrenci Öğretmen ............. |
Hizmet–1 Öğrenci işleri hizmeti Kayıt- Nakil işleri Devam-devamsızlık Sınıf geçme vb ........ |
Hizmet–2 Sosyal-Kültürel Etkinlikler Halk oyunları Koro Satranç ........... |
Hizmet–2 Öğretmen işleri hizmeti Derece terfi Hizmet içi eğitim Özlük hakları .......... |
Hizmet–3 Spor Etkinlikleri Futbol, Voleybol Atletizm Güreş ......... |
................... ................ .................. ................... |
Hizmet–4 İzcilik Etkinlikleri ....... |
..................... |
FAALİYET ALANI: ÖĞRETİM |
FAALİYET ALANI: MESLEK EDİNDİRME |
Hizmet–1 Müfredatın işlenmesi ........... |
..................... |
Hizmet–2 Kurslar Yetiştirme Hazırlama Etüt ......... |
.......................... .......................... |
Hizmet- 3 Proje çalışmaları AB Projeleri Sosyal Projeler Fen Projeleri ....... |
......................... ................... |
FAALİYET ALANI: .............. |
FAALİYET ALANI: .............. |
............ |
............ |
............... |
.................. |
3- Faaliyetlerin, mevzuatla ilişkilendirilmesi gereken bölüm |
SIRA |
FAALİYETLER |
FAALİYETLERİN DAYANDIĞI MEVZUAT |
AYRILAN MALİ KAYNAK |
MEVCUT |
DEĞERLENDİRME |
1 |
|
|
- "Yok" - "Fazla |
- "Yok" - "Fazla |
- "Kaldırılmalı" |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2.4.
|
PAYDAŞ ANALİZİ
İç Paydaşlar |
Dış Paydaşlar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Paydaş Analizi Matrisi ile paydaşların önceliklendirilmesi gerekir. SP Üst Kurulu ve SP Ekibi puanlama(1-5) yöntemini kullanarak önceliklendirmeyi yapabilir. - Matriste paydaşın neden paydaşımız olduğu belirtilir. - Tabloda bir okul için örnek paydaş analizi matrisi gösterilmiştir. Örnek matris üzerinde gerekli gördüğünüz ilaveleri veya düzeltmeleri yaparak kurumunuza uyarlamanız önerilir. |
Paydaş Analizi Matrisi
PAYDAŞLAR |
İÇ PAYDAŞ |
DIŞ PAYDAŞ |
HİZMET ALAN |
NEDEN PAYDAŞ |
Paydaşın Kurum Faaliyetlerini Etkileme Derecesi |
Paydaşın Taleplerine Verilen Önem |
Sonuç |
|
Tam 5" "Çok 4", "Orta 3", "Az 2", "Hiç 1" |
||||||||
1,2,3 İzle |
1,2,3 Gözet 4,5 Birlikte Çalış |
|||||||
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
|
X |
|
Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum |
5 |
5 |
Bilgilendir, Birlikte çalış |
|
Veliler |
X |
X |
Doğrudan ve Dolaylı Hizmet Alan |
4 |
4 |
Bilgilendir, Birlikte çalış |
||
Okul Aile Birliği |
X |
|
X |
Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum |
5 |
5 |
Bilgilendir, Birlikte çalış |
|
Öğrenciler |
X |
|
X |
Varoluş sebebimiz |
5 |
5 |
Bilgilendir, Birlikte Çalış |
|
Mahalle Muhtarı |
X |
X |
Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum |
1 |
2 |
İzle, Gözet |
||
Sağlık Ocağı |
X |
X |
Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum |
2 |
4 |
İzle, Birlikte Çalış |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okul/kurumlarda öğretmen, öğrenci, veli ve çalışanlara yönelik uygulanan memnuniyet anketlerinin sonuçları paydaşların görüşleri olarak kullanılabilir. Kaymakam, milli eğitim müdürü gibi paydaşlarla mülakat, yöneticiler, öğretmenler ve diğer çalışanlarla toplantılar yapılmalı, sayısı fazla olan paydaşların görüşleri anket yoluyla alınmalıdır.
2.5. KURUM İÇİ ANALİZ
Bu bölümde incelenecek konular alt başlıklar halinde verilmiştir.
2.5.1.
1- Okul/kurumun teşkilat şeması ortaya konulur.
|
Örgütsel Yapı:
Okul/Kurum Teşkilat Şeması (Örnek)
|
MÜDÜR |
Okul-Aile Birliği |
Komisyonlar |
Müdür Yrd. |
Kurullar |
Büro Hizmetleri |
|
Yardımcı Hizmetler |
Zümre Öğret. |
Sınıf Öğret. |
Rehber Öğret. |
Öğrenci Kulüp.
|
2- Okul/Kurumda oluşturulan komisyonlar, kurullar, zümreler vb. ile görevleri tabloda gösterilmelidir.
|
.
Okul/Kurumlarda Oluşturulan Komisyon ve Kurullar:
Kurul/Komisyon Adı |
Görevleri |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.2.
|
İnsan Kaynakları
......... Yılı Kurumdaki Mevcut Yönetici Sayısı:
Sıra |
Görevi |
Erkek |
Kadın |
Toplam |
1 |
Müdür |
|
|
|
2 |
Müdür Yrd. |
Kaynak: ogretmenlerajans.com