Okul/Kurumlar İçin 2019-2023 Stratejik Plan Taslağı

Okul/Kurumlar İçin 2019-2023 Stratejik Plan Taslağı

19.10.2018 5100

İlgi (a) : Bakanlığımız 2018/16 Sayılı Stratejik Plan Genelgesi. (b): Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının 20/09/2018 tarih ve 16918932 sayılı yazısı Bakanlığımız ilgi Stratejik Plan Genelgesi ile 2019-2023 dönemi stratejik plan süreci başlatılmıştır. İlgi yazılarda Bakanlığımıza bağlı tüm kurumların stratejik planlarını oluşturmaları istenmiştir. Stratejik plan çalışmalarında kurumlarımıza örnek olması amacıyla ekte verilmiştir.

 

OKUL/KURUMLAR İÇİN STRATEJİK PLAN TASLAĞI

 

AÇIKLAMALAR:

1-      Okul ve kurumların 2019-2023 yıllarını kapsayacak olan stratejik planlarını hazırlama sürecinde, kendilerine yardımcı olacağını düşünerek hazırladığımız bu taslak, örnek niteliği taşımaktadır.

2-      Taslakta genel hatlarıyla stratejik plan adımları ile ilgili olarak örnek tablo ve bilgilere yer verilmiş olup;  okul/kurumlar için kesin bir çerçeve çizilmemiştir. Okul/kurum, taslağı kendi yapısına uygun hale dönüştürmek için ekleme-değişiklik yapabilir, görsellerle destekleyebilir ve özgün bir yapıya bürüyebilir.

3-     Taslakta kırmızı renkli yazılar ve konuşma balonları, o bölümle ilgili kısa bilgiler içermektedir. Planlama sürecinde bu açıklamaları dikkate almanız tavsiye edilir. Stratejik Planın tamamlanmasının ardından bu açıklamaları silmeyi unutmayınız.

 

                 

DİYARBAKIR

MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

STRATEJİK PLANLAMA VE KOORDİNASYON EKİBİ

 

Telefon: 04123222100

Dahili: 2234-35-36

Stratejik Plan Ekibi

E-Posta: arge21@meb.gov.tr

 

 

 

 

 

 

T.C.

.................KAYMAKAMLIĞI

.......................... İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

..........................  OKULU/KURUMU

 

 

 

 

 

 

 

(Okul/Kurumun Fotoğrafı)

 

 

 

 

 

 

 

........................ OKUL/KURUMU

2019-2023 STRATEJİK PLANI

 

 

 

 

Mustafa Kemal Atatürk'ün fotoğrafı ve sözü

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        ........................................................................................................................................................

................................................................                 

                                                                       Mustafa Kemal ATATÜRK

 

 

 

 

 

 

 

İstiklal Marşı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Okul/Kurum Müdürü Fotoğraf)

 

SUNUŞ

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

................................................

Okul/Kurum Müdürü

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GİRİŞ

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

................................................

Stratejik Plan Ekibi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

SAYFA NO

SUNUŞ

 

GİRİŞ

 

  1. BÖLÜM: STRATEJİK PLAN HAZIRLIK PROGRAMI

 

1.1.Amaç

 

1.2.Kapsam

 

1.3.Yasal Dayanak

 

1.4.Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibi

 

1.5.Çalışma Takvimi

 

  1. BÖLÜM: DURUM ANALİZİ

 

2.1.Tarihsel Gelişim

 

2.2.Mevzuat Analizi

 

2.3.Faaliyet Alanları, Ürün ve Hizmetler

 

2.4.Paydaş Analizi

 

2.5.Kurum İçi Analiz

 

2.5.1.     Örgütsel Yapı

 

2.5.2.     İnsan Kaynakları

 

2.5.3.     Teknolojik Düzey

 

2.5.4.     Mali Kaynaklar

 

2.5.5.     İstatistikî Veriler

 

2.6.Çevre Analizi

 

2.6.1.      PEST-E Analizi

 

2.6.2.      Üst Politika Belgeleri

 

2.7.GZFT Analizi

 

2.8.Sorun Alanları

 

  1. BÖLÜM: GELECEĞE YÖNELİM

 

3.1.Misyon

 

3.2.Vizyon

 

3.3.Temel Değerler ve İlkeler

 

3.4.Temalar

 

3.5.Amaçlar

 

3.6.Hedefler

 

3.7.Performans Göstergeleri

 

3.8.Tedbir  ve Maliyetlendirme

 

3.8.1.     Eylem Planları

 

3.9.Stratejiler

 

  1. BÖLÜM: İZLEME ve DEĞERLENDİRME

 

4.1.Raporlama

 

4.1.1.     İzleme Raporları

 

4.1.2.     Tedbir Raporları

 

      EKLER

 

 

 

 

KURUM KİMLİK BİLGİSİ

Kurum Adı

 

Kurum Statüsü

  • o Kamu                    o    Özel

 

Kurumda Çalışan Personel Sayısı

 

Yönetici              :

Öğretmen           :

Memur                :

Hizmetli              :

Öğrenci Sayısı

 

Öğretim Şekli

  • Normal                 o İkili

KURUM İLETİŞİM BİLGİLERİ

Kurum Telefonu / Fax

Tel. :

Faks :

Kurum Web Adresi

 

Mail Adresi

 

Kurum Adresi

 

 Mahalle        :

 Posta Kodu :

 İlçe               : 

 İli                  :

Kurum Müdürü

  (Adı ve Soyadı)                         GSM Tel:

 

Kurum Müdür Yardımcıları

Müdür Baş Yard :                      GSM Tel 

Müdür Yard. 1     :                      GSM Tel 

Müdür Yard. 2     :                      GSM Tel 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. BÖLÜM

 





 

 

 

 

 STRATEJİK PLAN
HAZIRLIK PROGRAMI

 

        

 

 

 

 

 

1.1.          STRATEJİK PLANIN AMACI

 

Örnek İfade: Okulumuzda / kurumumuzda, toplumdan gelen talepleri dikkate alan, katılımcılığı önemseyen, hedeflerini netleştirmiş, hesap veren, şeffaf ve etkin bir yönetim anlayışı oluşturmak.

1.2.          STRATEJİK PLANIN KAPSAMI

Bu stratejik plan dokümanı .................................. Kurumu / Anaokulu / İlkokulu / Ortaokulu / Lisesinin, mevcut durum analizi değerlendirmeleri doğrultusunda, 2019-2023 yıllarında geliştireceği amaç, hedef ve stratejileri kapsamaktadır.

MAÇ

1.3.          STRATEJİK PLANIN YASAL DAYANAKLARI

SIRA NO

                     DAYANAĞIN ADI

1

5018 yılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu

2

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 2013/26 Nolu Genelgesi

3

Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023  Stratejik Plan Hazırlık Programı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.          STRATEJİK PLAN ÜST KURULU VE STRATEJİK PLAN EKİBİ

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

SIRA NO

ADI SOYADI

                      GÖREVİ

1

 

OKUL MÜDÜRÜ

2

 

MÜDÜR BAŞYARDIMCISI / MÜDÜR YARDIMCISI

3

 

ÖĞRETMEN

4

 

OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI

5

 

OKUL AİLE BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

 

STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ

SIRA NO

ADI SOYADI

                      GÖREVİ

1

 

MÜDÜR YARDIMCISI

2

 

ÖĞRETMEN

3

 

ÖĞRETMEN

4

 

ÖĞRETMEN

5

 

ÖĞRETMEN

6

 

ÖĞRETMEN

7

 

GÖNÜLLÜ VELİ

8

 

GÖNÜLLÜ VELİ

 

 

 

 

 

 

 

 


1.5.          ÇALIŞMA TAKVİMİ

 

 


 

 

 

 

 

 

 

2. BÖLÜM

 





 

 

 

 DURUM ANALİZİ

 

        

 

  • Kurum/Okul hangi tarihte hangi amaçla kuruldu?
  • Bugüne kadar geçirdiği kritik aşamalar nelerdir?
  • Önemli yapısal dönüşümler var mı?

KISA BİR DEĞERLENDİRME YAZILMALI.

GÖRSELLERLE DESTEKLENEBİLİR.

 

 

 

 

2.1.          TARİHSEL GELİŞİM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.         

  • T.C. Anayasası çerçevesinde yürüttüğünüz faaliyetlere ve sunduğunuz hizmetlere dayanak teşkil eden Kanunlar, Kanun Hükmünde Kararnameler, Tüzükler, Yönetmelikler, Yönergeler, Genelgeler ve Bakanlar Kurulu Kararları bu bölümde belirtilmelidir.
  • İstenirse aşağıdaki örnek tablolar kullanılabilir veya geliştirilebilir.

MEVZUAT ANALİZİ

 

   

    

 

 

KANUN

Tarih

Sayı

No

Adı

23/07/1965

12056

657

Devlet Memurları Kanunu

24/10/2003

25269

4982

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu

 

 

 

 

 

YÖNETMELİK

Yayımlandığı Resmi Gazete/Tebliğler Dergisi

Adı

Tarih

Sayı

12/10/2013

28793 

Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmelik

 

 

 

 

 

 

 

YÖNERGE

Yayın

Adı

Tarih

Sayı

25/10/2013

3087071 

Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Yönergesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.          FAALİYET ALANLARI, ÜRÜN VE HİZMETLER

1-     Kurumun ürettiği temel ürün ve hizmetler belirlenmeli

 

                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

           

OKUL ÖRNEK ÜRÜN/HİZMET LİSTESİ

Öğrenci kayıt, kabul ve devam işleri

Eğitim hizmetleri

 Öğrenci başarısının değerlendirilmesi

Öğretim hizmetleri

Sınav işleri

Toplum hizmetleri

Sınıf geçme işleri

Kulüp çalışmaları

Öğrenim belgesi düzenleme işleri

Diploma

Personel işleri

Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler

Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi

Burs hizmetleri

Öğrenci sağlığı ve güvenliği

Yurt hizmetleri

Okul çevre ilişkileri

Bilimsel araştırmalar

Rehberlik

Yaygın eğitim

Staj çalışmaları

Mezunlar (öğrenci)

...............

.....................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-     Belirlenen ürün ve hizmetlerin birbirleriyle olan ilişkileri göz önüne alınarak belirli faaliyet alanları altında toplanmalı

 

 

 

 

 

 

Okul/kurumlar tür ve düzeylerine göre (okulöncesi, mesleki teknik eğitim kurumu, öğretmenevi, halk eğitim merkezi vb.) faaliyet alanlarını belirlemelidirler.

OKUL/KURUM ÖRNEK FAALİYET ALANLARI

FAALİYET ALANI: EĞİTİM

FAALİYET ALANI: YÖNETİM İŞLERİ

Hizmet–1 Rehberlik Hizmetleri

        Veli   

        Öğrenci  

         Öğretmen

        .............

Hizmet–1 Öğrenci işleri hizmeti

        Kayıt- Nakil işleri    

        Devam-devamsızlık    

        Sınıf geçme vb

        ........

Hizmet–2 Sosyal-Kültürel Etkinlikler

        Halk oyunları   

        Koro     

        Satranç

        ...........

Hizmet–2 Öğretmen işleri hizmeti

        Derece terfi   

        Hizmet içi eğitim    

        Özlük hakları

        ..........

Hizmet–3 Spor Etkinlikleri

        Futbol,   

        Voleybol  

         Atletizm   

        Güreş

        .........

        ...................

        ................

        ..................

        ...................

Hizmet–4 İzcilik Etkinlikleri

        .......

        .....................

FAALİYET ALANI: ÖĞRETİM

FAALİYET ALANI: MESLEK EDİNDİRME

Hizmet–1 Müfredatın işlenmesi

        ...........

        .....................

Hizmet–2 Kurslar

        Yetiştirme    

        Hazırlama  

        Etüt

        .........

        ..........................

        ..........................

Hizmet- 3 Proje çalışmaları

        AB Projeleri    

        Sosyal Projeler    

        Fen Projeleri

        .......

        .........................

        ...................

FAALİYET ALANI: ..............

FAALİYET ALANI: ..............

        ............

        ............

        ...............

        ..................


3- Faaliyetlerin, mevzuatla ilişkilendirilmesi gereken bölüm

 

 

 

 

 

SIRA
NO

FAALİYETLER

FAALİYETLERİN DAYANDIĞI MEVZUAT

AYRILAN MALİ KAYNAK

MEVCUT
İNSAN KAYNAĞI

DEĞERLENDİRME

1

 

 

- "Yok"
-"Yetersiz"
- "Yeterli"

- "Fazla

- "Yok"
-"Yetersiz"
- "Yeterli"

- "Fazla

- "Kaldırılmalı"
- "Daha Az Önem Verilmeli"
-"Aynı Kalmalı"
-"Güçlendirilmeli

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4.         

  • Paydaşlar, kurumun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, kurumdan doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz yönde etkilenen veya kurumu etkileyen kişi, grup veya kurumlardır.
  • Paydaşların sınıflandırılması gerekir.

PAYDAŞ ANALİZİ

 

 

 

 

 

İç Paydaşlar

Dış Paydaşlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Paydaş Analizi Matrisi ile paydaşların önceliklendirilmesi gerekir.  SP Üst Kurulu ve SP Ekibi puanlama(1-5) yöntemini kullanarak önceliklendirmeyi yapabilir.

- Matriste paydaşın neden paydaşımız olduğu belirtilir.

- Tabloda bir okul için örnek paydaş analizi matrisi gösterilmiştir. Örnek matris üzerinde gerekli gördüğünüz ilaveleri veya düzeltmeleri yaparak kurumunuza uyarlamanız önerilir.

 

 

 

 

 

 

Paydaş Analizi Matrisi

PAYDAŞLAR

İÇ PAYDAŞ

DIŞ PAYDAŞ

HİZMET ALAN

 

NEDEN PAYDAŞ

Paydaşın Kurum Faaliyetlerini Etkileme Derecesi

Paydaşın Taleplerine Verilen Önem

Sonuç

Tam  5" "Çok  4", "Orta  3", "Az  2", "Hiç  1"

1,2,3 İzle
4,5 Bilgilendir

1,2,3 Gözet

4,5 Birlikte Çalış

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

X

 

Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum

5

5

Bilgilendir, Birlikte çalış

Veliler

 

X

X

Doğrudan ve Dolaylı Hizmet Alan

4

4

Bilgilendir, Birlikte çalış

Okul Aile Birliği

X

 

X

Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum

5

5

Bilgilendir, Birlikte çalış

Öğrenciler

X

 

X

Varoluş sebebimiz

5

5

Bilgilendir, Birlikte Çalış

Mahalle Muhtarı

 

X

X

Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum

1

2

İzle, Gözet

Sağlık Ocağı

 

X

X

Amaçlarımıza Ulaşmada Destek İçin İş birliği İçinde Olmamız Gereken Kurum

2

4

İzle, Birlikte Çalış

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

Okul/kurumlarda öğretmen, öğrenci, veli ve çalışanlara yönelik uygulanan memnuniyet anketlerinin sonuçları paydaşların görüşleri olarak kullanılabilir. Kaymakam, milli eğitim müdürü gibi paydaşlarla mülakat, yöneticiler, öğretmenler ve diğer çalışanlarla toplantılar yapılmalı, sayısı fazla olan paydaşların görüşleri anket yoluyla alınmalıdır.

2.5.          KURUM İÇİ ANALİZ

Bu bölümde incelenecek konular alt başlıklar halinde verilmiştir.

2.5.1.    

1-      Okul/kurumun teşkilat şeması ortaya konulur.

 

 

Örgütsel Yapı:

 

 

 

Okul/Kurum Teşkilat Şeması (Örnek)

 

   MÜDÜR

Okul-Aile Birliği

Komisyonlar

Müdür Yrd.

Kurullar

Büro Hizmetleri

 

Yardımcı Hizmetler

Zümre Öğret.

Sınıf Öğret.

Rehber Öğret.

Öğrenci Kulüp.

 

 

 

2- Okul/Kurumda oluşturulan komisyonlar, kurullar, zümreler vb. ile görevleri tabloda gösterilmelidir.

 

 

 

.

 

Okul/Kurumlarda Oluşturulan Komisyon ve Kurullar:

Kurul/Komisyon Adı

Görevleri

 

 

 

 

 

 

 

 

           

2.5.2.    

  • Kurum personeline yönelik verileri içerir. (Yönetici sayısı, öğretmen sayısı, çalışanların kurumdaki hizmet süreleri, aldıkları hizmetiçi eğitimler, yaş ve cinsiyete dair istatistikler vb.)
  • Bu bölümle ilgili olarak aşağıdaki örnek tablolardan faydalanabilirsiniz.

 

 

İnsan Kaynakları

 

 

 

 

 

 ......... Yılı Kurumdaki Mevcut Yönetici Sayısı:

Sıra
No

Görevi

Erkek

Kadın

Toplam

1

Müdür

 

 

 

2

Müdür Yrd.

Kaynak: ogretmenlerajans.com